سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از بخیل در شگفتم ، به فقرى مى‏شتابد که از آن گریزان است و توانگریى از دستش مى‏رود که آن را خواهان است ، پس در این جهان چون درویشان زید ، و در آن جهان چون توانگران حساب پس دهد ، و از متکبّرى در شگفتم که دیروز نطفه بود و فردا مردار است ، و از کسى در شگفتم که در خدا شک مى‏کند و آفریده‏هاى خدا پیش چشمش آشکار است ، و از کسى در شگفتم که مردن را از یاد برده و مردگان در دیده‏اش پدیدار ، و از کسى در شگفتم که زنده شدن آن جهان را نمى‏پذیرد ، و زنده شدن بار نخستین را مى‏بیند ، و در شگفتم از آن که به آبادانى ناپایدار مى‏پردازد و خانه جاودانه را رها مى‏سازد . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 88 آبان 18 , ساعت 12:11 عصر
به نام او که عالم را بر اساس حساب و هندسه آفرید . آری به نام او که همه چیز دنیا را بر اساس حساب استوار کرد و بر پایه هندسه نظم بخشید .

 

دوست خوبم سلام

امیدوارم روزهای زندگیت سرشار از تلاشهای مثبت و منطبق بر خط راست در جهت رسیدن به خدای یگانه باشد .

دوست خوبم

جریان اندیشه های زلال سرزمین فکر ما را آبیاری و سر سبز می کند . پس چه نیک است سر گذرگاه جریان اندیشه های خویش بنشینیم و از زاویه بالا آن را تماشا کنیم که اگر دو ضلع زندگی «امید » و «عمل » باشد زاویه زندگی به لطف خدا همواره « منفرجه » است .

بدان که « امید » را باید به منزله مرکزی دانست که کلیه امور بشری پیرامون دایره آن می چرخند و « عمل » همان تلاشهای مثبت است که او را به مقصد می رساند . اگر « حساب عمرمان » را داشته باشیم « آدم حسابی » می شویم . بنابراین از حساب امور زندگی خود غافل نشویم چرا که ذات حق دایم به کار حساب مشغول است . اگر چه منطق ضامن سلامت کار یک ریاضیدان است ولی منبع تغذیه او نیست نان روزانه او را مسایل مهم تری که موجب پیشرفت او می شوند تامین می کند . چه زیباست در رفتار با دیگران خوبی ها را جمع بدی ها را تفریق شادی ها را ضرب و غم ها را تقسیم کنیم . از نفرت ها جذر بگیریم و محبت ها را به توان برسانیم .

هندسه شخصیت خود را با خطوطی منظم و راست ترسیم کنیم و فراموش نکنیم که یک انسان مسوول باید زندگی فردی اش را بر دو اصل منفی استوار کند تا زندگی اجتماعی و اقتصادی  اش همواره بر اساس اصل مثبتی پایدار بماند : اول آنکه بیش از نیاز نخواسته باشد تا برای کسب آن خود را به خفت نیندازد . دوم آنکه بیش از نیاز نداشته باشد تا برای حفظ آن در هراس نیفتد

دوست خوبم

در زندگی خود آزادگی پیشه کن و فراموش نکن آنان که دل به « عرض » یک صندلی بسته اند در « طول » زندگی اسیر بوده اند .

در انتخاب دوستان و همنشینا نت دقت کن و همیشه آنان را از میان دانایان و خردمندان برگزین . زیرا دانا با دانا منطبق می شود اما خط ناراست نه بر ناراست دیگر منطبق می شود نه بر راست .

با معادله زیبای زندگی سعی بر آن داشته باش که در جدولی مصفا و رسمی دل ارا در دل مختصات x  و y ها خطی با شیبی به سوی کمال بی نهایت کشیده شود تا به مراد خود برسی .

چون هرم بلند همت و چون مخروط عالی همت باشید .

نور حق و شعاع پرتو جمال محمد ( ص ) در کانون قلبتان همرأ س باد .

دوستدار تو ریاضیدان



لیست کل یادداشت های این وبلاگ